Kolmården

Idag har min lilla familj varit på Kolmårdens Djurpark hela dagen! Vi var lite oroliga för vädret och på SMHI lovade de regn så vi packade regnkläder och tog på oss varma kläder. Jag hatar att frysa när jag är iväg någonstans (allt blir så jobbigt då). Vi packade även med oss en matsäck, äggmackor till Mattias och Samuel och köttbullemackor till mig. Sen bar det av..........

Vi har köpt årskort för året på förra årets sista öppna dag. Då fick vi betala halva priset som är 295:- för vuxen och 195:- för barn och då sa de att alla attraktioner skulle ingå i detta pris (nytt för i år). Vi sparade alltså ca 800:- för oss och det vi betalade har vi redan fått valuta för eftersom vi har varit på Gröna Lund oxå (med Wild Card får du fri entre på Grönan). Att gå in på djurparken kostar med safariparken 290:- och då ingår inga attraktioner. Idag har Samuel fått åka så det heter duga så där har vi sparat in pengar!

Samuel åkte delfinexpressen 5 ggr, Mattias 2 ggr och jag 4 ggr á 40:-/st, tekopparna 2 ggr á 20:-/st, elbilarna 2 ggr á 30:-/st och 1 gång på jättetrampolinen á 40:-.
         

Studsmattan bara älskar Samuel och nu tränar han på att göra en volt!

Delfinexpressen
        
Tekopparna som snurrade som bara den om barnen ropade på tjejen som jobbade där. Hon snurrade varje kopp för hand! Hon såg ganska trött ut kan jag lova men hon behöver inte gå till gymmet när hon kommer hem!

Vi hann även med att se delfinshowen som var bättre än förra året då Markoolio tog alldeles för stor plats. I år var hans roll mindre och delfinerna fick synas mer igen. De 2 bebisarna Sting och Fenah var med hela showen och simmade omkring. Samuel satt i stänkzonen men Mattias och jag satt 5 rader bakom honom. Det är lite av ett pirattema i Marine World i år för det var en pirat som pratade och det var det även på säluppvisningen. Säluppvisningen var väldigt bra och den fängslade alla, små som stora.

Vi hann oxå med en glass och Kulmården!
  
     
Och det där regnet, det kom aldrig! Vi hade fint väder nästan hela tiden och jag var för varmt kläd. Jag fick knyta jackan om midjan och Samuel fick ta av sig sin munkjacka. En mycket härlig dag som vi kommer att göra om! Mycket att uppleva och mycket motion! Nytta med nöje!

Nu ska jag väl se en fotbollsmatch och äta lite lördagsgodis men jag ska sy en eller 2 nya pärlbollar oxå...hoppas jag iaf.

Vi ses!

Nästa gång du är på Kolmården, glöm inte att ta en kik i skelettmuseét!
Läskigt värre!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter som en toppen dag! Vet inte om Kolmården byggts ut mycket sen jag var där 04 eller om vi inte såg mer än hälften. Kram

2009-06-06 @ 20:23:15
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Liv

Det blev inga pärlbollar! Jag satte mig framför datorn istället..spelade RollerCoaster!

2009-06-07 @ 00:08:24
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Frida

Linnea: Kolmården har inte byggts ut men byggts om mycket sen 2004.



Idag kostar en 1-dags biljett till och med 295 kr plus parkering på 40 kr så årskorten för det priset var verkligen ett klipp och så ingår ju parkeringen då. :D

2009-06-10 @ 22:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0