Bilproblem........

Nu har min fina bil äntligen kommit hem efter att ha varit borta sen i torsdags. Jag och Samuel hoppade in och båda 2 var glada för att bilen var hos oss igen. Samuel säger åt mig att sätta på musiken och jag trycker på knappen. Vad händer? Ingenting och det står code: Vad då för kod? Jag har ingen kod! Kommer till jobbet och frågar några om de vet vad det är för sorts kod och vart jag isåfall kan hitta den. Ingen vet men gissar på kod 0000. På vägen hem letar jag upp instruktionsboken för stereon och läser då att jag ska trycka in koden och sen trycka på 5:an. Jag slår in 0000 och 5 men inget händer.

Eftersom vi ska åka till Skåne och pappa imorgon var jag ju tvungen att fixa detta så efter jag hämtat Samuel på frita så åker vi till Ford. Jag förklarar mitt problem för en kvinna som säger att koden kan hon fixa men det kostar 150:-. Va f*n! Jag har betalt 6000:- för delarna och arbetet är inte heller gratis och nu 150:- för en kod. Nej, det vill jag inte betala förklarar jag för damen och då får jag ju ingen kod. Jag går ut till bilen för att leta efter koden i min stora mapp med allt om bilen. Ringer Mattias pappa för att rådfråga honom men jag hittar ingen kod och han har inget bra svar. Jag bestämde mig för att bita i det sura äpplet och gå in och köpa koden. Damen är borta och en äldre man undrar vad jag vill och jag förklarar mitt dilemma! " Jag måste tydligen betala 150:- för en kod till stereon men jag har köpt bilen av er och då tycker jag att ni ska ha fixat en kod eftersom alla bilar måste fixas ibland." Karln svarar: "Vad är det för bil? Vad är det för årsmodell? När köpte du bilen av oss?" Jag svarar på alla hans frågor på väg ut för att titta på bilen. Han ber mig öppna bagaget (nu har det slått slint i hjärnan på gubben, tänker jag) och han lyfter på mattan i bagaget och där! Där finns koden!! Den var där och alldeles gratis! Mannen är en riktig ängel! Idag iaf för min dag har han räddat! Kvinnan var bara ute efter att få in mer pengar till det stora företaget från den lilla människan!

Imorgon bär det av till min pappa som jag inte har träffat sen i julas! Det ska bli så spännande och när jag kommer hem ska jag lägga in några bilder på hans hus och på hans stora trädgård. Vi ses!
Ford Focus TDI Kombi

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hoppas ni får en toppenvistelse i Skåne, idag skiner solen och det känns som SOMMAR.



Tack för tipset om koden till radion, misstänker att det problemet kommer att komma förr eller senare. Min sk mamma har ju en likadan bil fast en silvrig, pappas som hon köpte.



KRAM

2009-06-17 @ 19:06:26
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Mamma

Va grann bilen ser ut, nästan lika snygg som min! Tänker inte kommentera din stavning när det gäller engelskan, jag förstod allt du skrev, men kan väl få ge dig ett tips i alla fall? Jag Googlar in på Lexin2, svensk-engelsk ordbok och så skriver jag in ordet jag är osäker på och vips så får jag svar, måste bara tänka på att ange ordet i grundform. Sen är det ju så att övning ger färdighet, eller hur?



Ha det nu bra i Örkelljunga med pappa så skall jag se till att ha det bra på Tjörn den kommande Midsommarhelgen.



Kram mamma m.m.

2009-06-17 @ 21:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0