Busfabriken!

Idag har vi oxå varit i Smedby och badat!
Det är så skönt att vara där eftersom plutten har så mycket att styra
med och jag kan läsa i lugn och ro.

Jag har nu lämnat Samuel på Busfabriken!
Han ska på en klasskompis kalas.
Jag ska hämta honom kl. 19 så nu har jag en timme slapptid kvar.

Jag läste ut en bok idag som heter Skadad.
Det är en kvinna som heter Cathy Glass som har skrivit den.
Den är en verklighetsbaserad bok om hennes liv som fosterförälder.
Boken handlar om när hon tar emot en flicka som heter Jodie.
Jodie är 8 år när hon blir placerad hos Cathy och har på 4 månader varit placerad 5 ggr.
Hon har svåra problem med ilska och mycket annat.
Hon får förtroende för Cathy och delger henne händelser från sitt liv med sin familj.
Cathy är mycket kritisk mot socialtjänsten som har haft familjen
under bevakning sedan Jodie föddes.
Ingenting hände förrän Jodie som 7½ åring tände eld på familjens hund.
Det var en bok som var intressant men väldigt vidrig.
Jag kan inte fatta hur biologiska föräldrar kan utsätta sina barn för så mycket smärta och vålla dem så mycket skada.

Nu ska jag spela Nintendo DS och smälta boken lite.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va mysigt ni har det med bad varje dag! Själv packar man och säljer saker... Puh! Men nu är det bara en bokhylla och ett skrivbord som är kvar i min lägenhet, resten ska Erikshjälpen ta.

Hurra!

2009-07-03 @ 12:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0