Snart läggdags!

Idag har jag inte fått mycket tid framför datorn då sambon tittat på fotboll här. Han kunde släppa datorn en stund men vill ha den snart igen. Mer fotboll!! När jag träffade Mattias tyckte jag det var kul med fotboll och det intresset delade vi DÅ. Efterhand när hans intresse växer minskar mitt, jag förstår det inte! Visst tycker jag att det är kul att gå på en match då och då eller se landskamper på TV men inte flera kvällar i veckan.

Nu har flera kommenterat att de vill se mina smycken och då lägger jag in ett par nu!
 
Detta är så kallade trasselhjärtan som jag sitter och pysslar med istället för att småäta. Väldigt effektivt! Dessa hjärtan gick som smör i solsken på en julmarknad och jag blev glatt överraskad.

Nu är Samuel uppe och gnäller lite. Han har växtvärk igen! Det kommer och går och han får så ont i fotlederna och mamma (jag alltså) tycker så synd om honom. Putte då!!!

Jag tycker om att pyssla men det har ni väl förstått med tanke på mitt alias :) Jag gör smycken, kort och håller på lite med luffarslöjd. Med ståltråden gör jag prinsesskronor, ljuslyktor, skålar och olika sorters blomsterpinnar.


Jag och en kompis gör namnsmycken tillsammans och de har blivit populära.


Det blev många bilder idag men det kanske blir så de första dagarna när man bloggar? Ja, jag vet inte! Imorgon är det tisdag och då är det dags att jobba igen och då hoppas jag få veta lite mer om bloggandet. Jag kan ju inte så mycket än men jag hoppas att jag lär mig mycket fort.

Nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig! Jag ska läsa en stund eftersom jag fick ett bokpaket i fredags. Jag började med Gomorra som är lite tuff i början men det tar kanske ett par sidor att komma in i den. Jag ska se filmen efter jag läst boken iaf. Det kommer en bokrecension när boken är färdigläst.

God natt och sov gott alla ni läsare!

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Kul

Det kommer en länk i morgon!

I början är det nog så att man vill blogga i ett kör... jag får hålla igen ibland, sällan blir det mer än ett par i veckan.

Och ju fler folk som känner igen mig, desto mindre berättar jag... i början tog jag ut svängarna mer.

2009-01-19 @ 22:39:51
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack!

Jag vill sitta här jämt men nu har det ju bara gått 2 kvällar än men det är kul! Varför började jag inte med det här tidigare?

Ha det!

//Liv!

2009-01-19 @ 22:44:26
Postat av: Yonna

Vad fina dina smycket är. Jag är så glad för nyckel ringen/kedjan jag fick i julklapp, men jag är rädd för att tappa berlockerna och speciellt eftersom att alla hade en speciell betydelse för just mig.

Jag tycker det är så kul att du har börjat blogga, nu kan jag äntligen ha lite koll på vad min syster och systerson hittar på om dagarna, längtar till feb då vi träffas, jag har redan gjort upp en liten plan med vad vi kan göra, men jag får kolla med er först. Massa kramar

2009-01-19 @ 23:39:00
Postat av: Liv

Vad kul Yonna! Sitter berlockerna löst? Ta med det till oss när du kommer upp så fixar jag det.

Tack förresten!

2009-01-20 @ 12:30:55
Postat av: Bloggblad

http://pennyshouse22.blogspot.com/



Här hittade jag en rolig pysselblogg... garanterat kalorifria kakor...

2009-01-20 @ 16:50:54
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Linnea

Fick adressen till din blogg av din kära mamma, hon vet att jag också gillar att pyssla. Ser framemot att se bilder på dina blomsterpinnar, ett tag gjorde jag också blomsterpinnar. Mammsen din fick blandannat en.



Kanske ska presentera mig också;-) Jag heter Linnea, är en tjej på 23,5år. Som kom i kontakt med Eva efter att min älskade pappa hastigt dött november 07. Hon har varit/är verkligen ett stort stöd, än håller vi kontakten vilket betyder mycket för mig. Ja nu vet du vem denna okända besökare är;-)



Kram Linnea

2009-01-20 @ 17:16:26
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Linnea

Kul att du skrev tillbaka:-)



Ja du har all rätt att vara stolt över din mamma, verkligen rätt person på rätt plats! Hör du det Eva?;-)



Just nu har jag idétorka vad det gäller pyssel, innan jul dekorerade jag ljus med decopage som blev mycket uppskattade. När jag har vägarna förbi Helsingborg så ska jag gå in och ge mammsen din ett så kan du få se det också.



Kram Linnea



2009-01-20 @ 18:22:03
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0