Uppdaterat mina smycken!

Jag har precis lagt in nya smycken i min smyckeslista! Gå in på höger sida och leta efter kategori "smycken" och klicka på den. Där hittar du snabbt till min smyckeslista.



Just nu väntar jag på 4 paket med pärlor och lite andra saker. Jag trodde jag skulle fått dem idag men icke! Men imorgon hoppas jag för nu vill jag sätta igång men en beställning till mamma. 2 armband, ett hänge och ett par örhänge. Jag kommer att bli rik :)

Var det någon som såg dokumentären igår kl. 22.00 på ettan "Maggie vaknar på balkongen"? Min mamma bor i ett likadant hus som henne och i en exakt likadan lägenhet. Filmen var intressant men jag förstod inte riktigt om det fanns någon story mer än att de hade följt hennes liv i 200 timmar. Hon var ju även lite rolig emellanåt som gjorde att jag satt kvar framför Tv:n.

Jaha, ny månad och allt! Nu ser det lite proffsigare ut i högerspalten, Januari 2009 och Februari 2009. Tänk om ett par år när den listan blivit längre! Om jag håller på då vill säga?? Men om det fortfarande är lika kul som nu så gör jag nog det! Tänk ändå, Liv som bloggare, jag som aldrig skulle börja med det! Oppssss..... Nu ska jag gå och umgås med min son framför Tv:n och hoppas att han vill spela ett spel när programmet är slut! Jag tror att han ser på "Kenny Starfighter", det låter så iaf.

Och en sak till! Kommentera gärna när ni läst, det räcker med ert namn! Jag skulle bli så glad! Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Jempa

Nu har jag tittat in igen!

2009-02-03 @ 22:24:03
URL: http://www.metrobloggen.se/jempagirl
Postat av: Anna

Oj oj vad du skriver mycket Liv! Jättekul att läsa. Att du hinner både blogga och pyssla så mycket, samtidigt som du jobbar OCH tränar + deltar i matcher. Imponerande!!!



Jag såg dokumentären om Maggie och jag var alldeles trollbunden framför TV:n. Jag tyckte filmen var jättebra, ovanlig och intressant och ofta rolig men framför allt HEMSK. Jag visste det förut - har ju själv jobbat lite med svenska för flyktingar - men det var ändå lite av en chock att se hur den svenska modellen för att ta emot människor från andra länder gör dessa människor (som kan vara hur högutbildade, intelligenta, kompetenta som helst) till små besvärliga barn som ska läras att göra sina läxor och sjunga larviga sånger om att bo i Malmö... hjälp



Maggies kommentar om att det snart skulle bli Extreme Makeover på balkongen har jag gått och småskrattat åt hela dagen idag... Gissa varför? (Har du sett hur det ser ut på VÅR balkong?) :-)



Jag undrar om jag kan beställa en grej av dig. En gammeldags visp i tråd (jag tror det är typiskt 50-tal) som liksom är som en "spiral" - vet du hur jag menar? Alltså inte ballongvisp utan spiralen är vinklad från vispens skaft så den är suverän att vispa typ såser, varm choklad osv med...



Vad kul förresten att du har hoppat in som målis igen. Nu kom Niclas hem från sin match, rinkbandy med SMHI:s Lag 1 mot Telia. De förlorade med 8-3 men Niclas gjorde alla 3 målen för sitt lag så han får vara nöjd ändå!



Anna

2009-02-03 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0