Annandagen....


.....är slappedagen?!?
Ja, i vårt fall är det väl så!

I 4 dagar har vi hållt på att städa, handla, lagat mat
och firat jul!
Det är tufft med jul!

Julafton var vi hos Mattias föräldrar
och blev bjudna på ett stort julbord.
Mmm...det är gott, iaf en del!


   
Efter maten var det dags att plocka in maten och sätta in disken i maskinen!
När det gjorde var det en pojke som väntade spänt på en viss gubbe!
TOMTEN!!

 

Tomten kom till oss även i år
så vi hade varit snälla!
Vilken tur!
Tomten hade bråttom så
han lämnade bara säcken till oss
för att sedan hasta vidare till nästa hus.

Samuel som nu är läskunnig läste på paketen
och var tomtens lilla hjälpreda.


Sedan var det dags att öppna
och vi valde att göra så att vi öppnade ett paket i taget
så vi kunde se vad alla fick.

Samuel fick börja!

Han fick:

Strumpor, kalsonger, Spacepolice-lego, sängkläder, NintendoDs-spel och Hits for Kids
utav farmor och farfar.
En radiostyrd bil som kan klättra på väggar och tak
utav farbror Oscar och Jossan.
Piraternas Gömställe i Lego utav farbror Jocke.
En dinosauriebilbana "TrickTracks" utav mormor.
Soldaternas fästning i Lego och en BMX
av mig och Mattias!


På kvällen lektes det ganska mycket med den radiostyrda bilen
medan vi vuxna kopplade av och vilade våra
uppsvällda magar.

Mattias och jag fick kalsonger/trosor, strumpor och pengar
av Mattias föräldrar.
Mattias fick en fin tröja av Samuel
och jag fick en bok "hypnitisören" av Samuel.

Oscar, Jossan och Jocke fick varsin skämtsak av Samuel.


Kl. 00.00 åkte vi hem!
När Samuel kom hem så sa han:
"Jag är jä****gt nöjd med mina julklappar".
Sen hoppade vi i säng alla 3!

Dinosauriebanan öppnades direkt på juldagens morgon!


Mattias lagade mat hela dagen och jag städade och plockade.
Innan gästerna kom hjälpte jag till i köket.

Det var samma gäng som på julaftonen som kom!


Mattias alternativa julbord!
Så gott!


Mattias bröder, Jossan och Samuel
äter den goda, goda maten.

Idag ska plutt och jag gå ut i snöstormen och åka snowracer!
Igår snöade det hela dagen
men det var + grader,
idag snöar det och är minus!
Snön kanske stannar ett tag till!
Hoppas, hoppas!

Över nyår ska vi till min pappa
och hans sambo och deras nya hus.
Hoppas att snön ligger kvar då!
Det blir ju så mycket roligare ute då!

Nej, nu ska jag klä på mig och gå ut!
FRISK LUFT!!

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oh vilken mysig blogg du har! :)

2009-12-30 @ 19:36:41
URL: http://lisapetri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0