Min stora kille!

I måndags började Samuel 1:an!
Han är stor nu!
Inte min bebis längre!


Jag tog kortet med mobilen eftersom batteriet i kameran dog så lägligt.
Det blir ju ganska dålig kvalité inomhus med mobilen, tyvärr.

Igår fick han sin mattebok som jag skulle klä i bokpapper.
(Det visades sig att det var ingen piece of cake.)
Det tog ca 1 timme men fint blev det!
Det visar sig snart hur hållbart det blev.
Idag fick jag klä in svenskaboken och det gick fortare
så snart går det på ett kick!

Idag fick han sin första läxa!
Klippa ut och klistra Ss.
Så det har han och jag gjort nu!
Det är så kul!
Iaf nu i början!
Jag ser fram emot den dag han knäcker läskoden!
Han kan redan nu höra vart i orden olika bokstäver finns
och det tycker jag är bra....
...det betyder att han är på G.

Nu till en tut om hur man klär in böcker!
Lägg boken på pappret och måtta och klipp ca 2-3 cm större åt alla håll.
Ta bort boken och vik pappret dubbelt vid "bokryggen". "öppna" pappret igen.

Lägg boken på pappret igen med ryggens mitt på vecket.
Klipp ovanför och nedanför ryggen in mot ryggen så att det blir en remsa som är lika bred som ryggen.
Vik in remsorna under boken.

Ställ boken på ryggen mot pappret och släpp ner ena pärmen. Vik in "sömsmånerna". Tejpa eventuellt.
Gör likadant på andra sidan.
Verkar det vara klokt vikt så är det läge att tejpa.

Jag undrar om det inte är snyggast att vika in ovan- och undersida före "mitten"-sidan och sen göra en "paketgavelvikning".
Ev klippa av lite av hörnen först för att det inte ska bli knöligt.

Ja, denna beskrivning hittade jag på nätet och den hjälpte mig!

Nu ska jag snart fixa mat till mig och sonen!
Mattias är på läger i natt, kommer hem imorgon
och åker sen på läger torsdagnatt med och på
fredagkväll ska han jobba på augustifesten.

Så nu har jag ett par dagar med bara sonen och det ska bli skönt!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ler när jag läser om att klä böcker, viket jobb det var och inte lättare när jag och syrran stod över och hade synpunkter;-)



Tycker Plutten är lik mormor:-)



KRAM

2009-08-19 @ 18:48:50
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Jimmy

Tack för tipset! Tragglar fortfarande lika mycket...

2009-08-20 @ 07:52:24
URL: http://fixfilurum.blogg.se/
Postat av: Micke

Första ålderstecknet är tillväxttakten på våra barn.

Min äldste börjar sista året på gymnasiet och min yngste börjar 6:an. :-)

2009-08-20 @ 23:39:21
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hälsa storkillen! Vi saknar er alla, och jag gjorde det stora misstaget att slänga ett öga på kräftbilderna... Jag har hört att Ikea säljer kräftor, men så ska man ju ta sig dit också. Jag har iaf önskat mig kräftor i födelsedagspresent! :D Massa kramar till er!

2009-08-22 @ 11:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0