Facebook

Varför började jag inte med facebook tidigare?

Det är ju himla kul att hitta mina kompisar från förr.
Jag har ju flyttat runt en del och jobbat och spelat innebandy
så lite vänner överallt har jag ju.

Jag är väldigt dålig på att ringa och höra av mig
och det har jag försökt att tala om för alla men
de vill ju inte alltid vara den som ringer och det förstår jag.
Så oftast är det mitt fel att det rinner ut i sanden!

Men med facebook har jag fått en andra chans
och då speciellt med mina vänner från Skåneland
dvs. Helsingborg.
Jag flyttade ju runt en del redan innan jag flyttade norröver.
Jag bodde som liten, riktigt liten inne i HBG
men sen flyttade jag, mamma och pappa
till Mörarp där vi bodde tills jag var 12
då vi (mamma, jag och syskonen) flyttade
till Björka, som ligger nedanför Väla.
Där bodde vi ett år för att sedan flytta till
HBG - Drottninghög där vi bodde kvar tills jag
flyttade till Upplands Väsby.

Så min förhoppning med facebook är att
jag kan höra av mig oftare för att till slut ha ett nätverk där nere
och få komma och hälsa på mina "gamla" vänner.

Idag hittade jag ännu en kompis på fb!
Hon och jag var inte så bra kompisar i början när vi spelade i samma
innebandylag - Ramlösa IBK.
Vi fortsatte att spela ihop och vänskapen började
växa fram så smått och när jag flyttade
ifrån HBG så var hon en av mina absolut bästa vänner.

Jag hade inte många men de jag hade var bäst!
Nu hoppas jag att denna tjej vill återuppta kontakten med mig
och jag har skrivit till henne på fb men inte fått
något svar än men det har bara gått 1 timme
och hon är inte inloggad så jag får snällt vänta.

Hoppas bara inte att fb ska börja ta betalt för då försvinner
nog många därifrån och det är ju trist.
Jag har en kompis som jag träffade igår som flyttade hit från HBG för att plugga
men har sedan dess flyttat tillbaka och hon har inte fb
och vi är många som tjatar på henne att skaffa det!

Nähä...nu ska jag kolla om jag fått något svar!

Vad tycker ni om vår semesterresa?
Det är ganska tomt på kommentarer med tanke på hur många ni är som har tittat in.

Ha det bra i värmen!
Imorgon ska Samuel och jag oxå bada!

Kommentarer
Postat av: malin

Hej Livan!

Kände mej träffad när du skrev om facebook. Ska försöka ta tag i det. Kram Malin.

2009-08-07 @ 16:34:59
Postat av: Liv

Det gjorde du rätt i Malin! Det var dig jag tänkte på! Jag träffade din sambo med kompis idag på Mårängen, blev lite besviken när inte du och barnen var med. Kram Liv!

2009-08-07 @ 17:06:09
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0