Vi vann!!

På Samuels träning idag så fick jag stå i mål i småkillarnas mål. Föräldrarna hade ingen målvakt alls! Det började inte bra för oss, efter 4 minuter låg vi under med 3-0. Men jag blev snabbt varm i kläderna och räddade många skott. Mina lagkamrater började göra mål. Efter ett tag så stod det 6-6 i matchen och det var väldigt spännande. Samuel gjorde en assist idag och han var riktigt aktiv. Matchen slutade 9-8 till oss, barnen och mig alltså! De andra föräldrarna kallade mig förrädare men det gör inget. Det var himla kul och jag var helt slut med svetten rinnande överallt så när vi kom hem fick vi ta en sväng till den trevliga duschen.

När det var klart var det raka vägen hem och äta Mattias paradrätt: Pasta Basta a´la Mattiz! Den består av kycklingfiléer (stekta med marinad och i mindre bitar), färsk pasta, stekta grönsaker (tex. färsk sparris, sugar snaps, körsbärstomater, champinjoner och paprika), ruccolasallad, fetaost, riven parmesan, cashewnötter och någon färsk grönsak. Alla tillbehör förutom de stekta grönsakerna serveras var för sig och så tar vi vad vi gillar. På toppen har Mattias på sin tallrik lite balsamvinäger men det har inte Samuel och jag.

Nu sitter pojkarna och tittar på tv och äter fredagsmys. Själv ska jag spela lite robinson på tv4s hemsida och sen se talang kanske eller går jag och lägger mig. Är jättetrött idag igen men nu är det HELG!

Soffan har kommit men vi har inte bestämt om vi ska hämta den i helgen eller om vi ska vänta tills badrumsrenoveringen är klar. Gubbarna som ska bygga upp allt igen kommer ju att gå in med skor och det kommer bli skitigt. Men å andra sidan vill Oscar och Jossan ha vår soffa så fort som möjligt så vi får ta en funderare. Imorgon är en lugn dag förutom att tvätten måste tvättas borta i tvättstugan. Och på söndag ska vi till Mattias föräldrar för att fira hans pappa som fyllde år igår.

Men nu drar Robinsonspelet! Ha det bra och ha en trevlig helg! 

Kommentarer
Postat av: Liv

Hej alla! Har inte fått någon kommentar på ett tag och skulle bara kolla attd et funkar att kommentera. Jag har läst på andra bloggar att det har varit lite struligt!

Ha en bra lördag!

2009-04-25 @ 12:08:15
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Eva Magnusson

Hej lilla gumman!

Nu har jag läst veckans inlägg, vad mysigt ni har, cyklar, glassar, äter osv. Själv är jag relativt pigg idag, ryggskottet håller sig lungt så jag skall cykla ut en tur nu emellan tvättbytena (har tvättstugan). Vädret är fint men det blåser märker jag tydligt här på min höga höjd.



Var igår och kollade in en I-phone 3G (fått en rejäl bonus på jobbet för min fantastiska insats förra året) men efter att ha gått igenom det hela med Kim har jag bestämt mig för att kolla in en frän mobil istället. Ger mig själv det som present för att jag inte återfallit i nikotinmissbruket efter snart 4 månader.



Handlade kläder igår för nästan 2 000 kr på KappAhl men fick 25% rabatt på hela köpet så det blev 1 459 kr, en jacka, ett par vita långbyxor, en festblus, två toppar och ett skärp, bra va?



Kram till er alla, mamma

2009-04-25 @ 13:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0