Renoveringen!

Jaha...i måndags kom de och rev ut allt, igår gjorde de ingenting och idag har de varit här och rivit bort mattan och satt upp en jä**a tält i köket. Det ser inget kul ut och det luktar inte kul heller. Så här har vi det just nu:


Så maten blir ju att äta i vardagsrummet ett par dagar om Mattias har rätt. Han tror att tältet är borta till helgen och att det sen kanske ska torka ett par dar innan de sätter igång med att göra nytt. Men jag lovar att hålla er ajour med hur det fortskrider. Allt som står på matbordet stod på tvättmaskinen förut och då kunde vi iaf äta i köket. Jag har ju min tidiga fredag på fredag (var 4:e) då jag slutar 12.30 och det blir ju lite konstigt då arbetarna är kvar här men jag funderar på att åka till Busfabriken med Samuel och någon kompis till honom. Jag slutar tidigt imorgon med så jag får se när det blir. Men något måste jag ju göra! Jag har även tagit komp på måndag eftersom jag ska sova över onsdag till torsdag (övernattning för våra fritabarn) och då ska jag fråga farmor och farfar om vi får vara hemma hos dem under dagen om vi inte hittar på något annat.

Nu är Samuel och Mattias på fotbollen och jag ska snart gå till tvättstugan och tvätta en maskin tvätt! Vi sa att vi gör ibland som vi gör hemma, tvättar en maskin då och då. Ofta när man inte har en egen maskin hemma så tvättar man allt på en gång men vi kommer bara göra det ibland. Men idag blir det bara 1 maskin tvätt som jag hänger här hemma. Samuel ska premiärduscha borta i tvättstugan med och då får vi se hur där ser ut. Jag och Mattias duschar på jobbet när vi jobbar för det blir smidigare.

Nej, nu ska jag titta in på ett par bloggar innan jag ska till tvättstugan. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är jag jätte nyfiken på hur ert "nya" vardagsrum ser ut med den nya soffan... eller ni har inte fått den än? du måste lägga ut fler bilder

2009-04-02 @ 20:15:04
Postat av: Liv

Soffan har inte kommit ännu. kanske om 2 veckor! Men jag kommer inte att visa bilder förräns badrummet är klart eftersom vi har 2 torkställningar i vardagsrummet under renoveringen. Vem är det som är anonym? bara kul att veta!

2009-04-02 @ 21:01:45
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0