Pärlboll!

På den smyckessidan där jag chattar har en tjej visat upp sina pärlbollar som hon gör. Hon har även lagt ut en beskrivning på sin hemsida och nu har jag gjort ett försök.

Inte riktigt mina färger men jag ska göra fler nu när jag vet hur jag gör. Detta är 3:e försöket, de innan fick jag klippa upp då det inte blev bra. Denna är lite sladdrig men den blev fin iaf. Jag har sytt med 4 mm rosa ispärlor och 11/0 ljusgrå seedbeeds. Den är inte så stor utan ca 15 mm i diameter. Men som örhänge eller ett halsbandshänge funkar det fint.

Idag var Samuels första riktiga fotbollsträning med IFK. Det han har gått innan heter bollek men nu är det fotboll och de tränar 1½ timme varje tisdag. Idag var det i Vilbergen men fortsättningsvis kommer det att vara på Domarringens plan och den ligger precis brevis Samuels gamla förskola.

Synundersökningen gick bra. Synen har varken förbättras eller försämrats på de sista 8 åren så glasögonen funkar fortfarande. Men linser fick jag inte idag utan optikern ska beställa hem provlinser åt mig som jag sen ska få testa. sen får jag de linser jag ska ha tillsvidare....

God natt och sov gott och tänk på att det bara är 2 dagar kvar till helgen (1½ för mig då jag slutar 12.30 på torsdag).

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Bra att du slapp utgift för nya brillor...



Och ledigheten har jag redan börjat njuta av...

2009-04-29 @ 20:46:42
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0